środa, 8 grudnia 2010

[poniekąd :P] Świętych Obcowanie

Na jednym z forum jest akcja losowania Patrona na dany rok. Mi na rok 2010 był dany św. Stanisław Kostka. Zerknęłam na necie tyle, co aby zobaczyć, czego jest Patronem, bo do końca nie wiedziałam:( a ktoś mi tam kiedyś mówił, ale zapomniałam. Az wstyd się przyznawać :P no i zerknęłam i okazało się ze to Patron chyba przede wszystkim młodzieży. I tu zaczyna się w jakiś sposób opieka i pomoc „mojego” Świętego. A zaczęło się od tego ze w zeszłym roku, czyli w 2009 obięłam „opiekę” nad grupą Bierzmowanych w tzw. grupach domowych. Jak to wcześniej napisałam nie bardzo mi to wychodziło. I gdy przyszło obejmowanie kolejnej grupy na ten rok chciałam zrezygnować [do tego jeszcze to ze mnie Ksiądz Opiekun Bierzmowanych zdenerwował, więc tym bardziej miałam ochotę to rzucić], ale jednak w modlitwie zapytałam się właśnie św. Stanisława Kostki niech powie mi, co mam z tym zrobić zrezygnować czy wziąć kolejną grupę. A ze przydział grup miał nastąpić po Mszy, więc gdzieś ta niepewność była przez całą Mszę. Pod koniec dopiero ta obawa znikła wiedziałam ze mam wziąć kolejna grupę [chociażby poniekąd, dlatego ze z grupy animatorów, która zebrał Ksiądz Wikary, który był wcześniej zostało nas 3osoby wiec głupio by było teraz zrezygnować, gdy mogę robić dalej to, co lubię], ale bałam się tego trochę, bo chciałam prowadzić spotkania inaczej niż te wcześniejsze. Ale jakoś się udało św. Stanisław Kostka pomaga, a ze spotkań widzę zalążki duchowych owoców mam nadzieje ze to ich Bierzmowanie otworzy ich serca i dusze jeszcze bardziej na Łaski Boże i w ogóle na Boga. „WSZYSCY ŚWIĘCI BALUJĄ W NIEBIE”, ALE I SCHODZĄ DO NAS Z POMOCĄ, JEŚLI TYLKO ICH O TO POPROSIMY. DAJA POCIECHĘ OD SAMEGO BOGA I JEGO POMOCNĄ DŁOŃ POPRZEZ ICH WSPARCIE. DZIĘKUJE :D

4 komentarze:

Anonimowy pisze...

To dobrze, że z tego nie zrezygnowałaś :)

Anonimowy pisze...

witek1411
Chciałbym mieć tak jak ty żeby ktoś mi mówił co mam robić. Pozdrawiam

Anonimowy pisze...

Nie rozumiem za bardzo tego "Świętych Obcowanie"... powtarzam te słowa w codziennym "Wierzę", ale o co tu chodzi nie wiem.. Czy Oni, znaczy Święci, są wśród nas tu na ziemi?.. Jak się tłumaczy ten wyraz 'obcowanie'?.. Czy przy mnie jest tylko moja Święta Patronka?.. Co to znaczy, ze na dany rok patronuje komuś jakiś Święty?.. i skąd np mam wiedzieć, jaki Święty mi patronuje w tym roku?.. i czy mi w ogóle patronuje?...

Ela G. pisze...

Na forum Barka co roku jest akcja w której dostaje się (po ówczesnym zgłoszeniu się do udziału w niej) patrona ma kolejny rok. Nie pamiętam w jakim ale któryś Zakon też tak robi. Jeśli masz jakiegoś swojego ulubionego Świętego On/Ona może Ci pomagać w drodze do świętości. Wyraz wolnej woli do pomocy.